There's the whole Universe to have fun. Stay or run?
 

KezdőlapKezdőlap  Legutóbbi képekLegutóbbi képek  KeresésKeresés  RegisztrációRegisztráció  BelépésBelépés  
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
:: Elfelejtettem a jelszavam!
Fórum Kisokos
Multiváltó
Felhasználónév:


Jelszó:


Most történik
∇ 2019.01.04 - Jump City: Robotméhek támadták meg a belvárost. 3000 ember fertőzött, egy harmada már halott vagy haldoklik. Kijárási tilalmat rendeltek el.
∇ 2019.01.05 - Gotham City: A termőföld öntözővizét megfertőzték. Magas koncentrációjú idegméreg vegyült a vízbe. Batman minden erejével azon van, hogy reggel ne induljon be az automatikus öntözés.
∇ 2019.04.30 - Central City: A Testvériség eltakarító törekvései kudarcba fulladtak. Mind az Időtlen Szépség, mind a Vér Hordozója túlélte a gyilkossági kísérletet, azonban a város fizette meg ennek az árát. A nyomornegyed fele összeroppant a reá dőlő épülettől. Még zajlik a kutatás túlélők, illetve holtak után. Felújításról még csak nem is beszélnek.
∇ 2019.05.01 - Jump City: Valaki csúnyán elbánt a várossal. Méhek tucatjai gyilkoltak a belvárosban, felelőst még nem találtak minderre. Az érintett részt karanténba zárták, néhányan fogtak el robotméhet, mely segítség lehet egy ellenszerre, mielőtt majdnem 4 ezer ember pusztul el. Az idő most nagyon nem barát. UPDATE: Cyborg elbukott, a gyilkos méhek több száz ember halálát okozták, ellenszer még sehol, egy-két embernek talán sikerült elfogni egy-egy példányt. A városban hírzárlat van, a kórházak és a hullaház is tömve van.
∇ 2019.09.13 - Gotham City: Deathstroke megbízást kapott Ivy likvidálására s bár teljesen eliminálni nem tudta, de kellően sikerült megzavarnia a növénynőt ahhoz, hogy menekülnie kelljen. Ivy otthona porig égett, benne rakás zsoldos holttesttel készül a jövő termőföldjének amit azonban a Zöld anyja most nem tud figyelemmel kísérni. Slade nyomására egy ideig kénytelen Jump Cityben meghúzni magát, de ez nem jelenti azt, hogy világmegváltó terveit feladná... (játék kronológiailag ez után következik Jump city elesése a robotméhek által)

∇ 2020.03.14 - Amerika: Lila ködszerű anyag lepte el a városokat s bár fájdalom nélkül, de földre kényszerítette a lakosságot. Nem tűnik halálosnak, de senki sincs magánál, hogy biztosat mondjon.
Chatbox
Oldalunk
Legutóbbi témák

» The Pact
Negyedik törvény - Karakteralkotás Emptyby Vendég Szomb. Jan. 01, 2022 4:50 pm

» Lena Luthor/Danvers
Negyedik törvény - Karakteralkotás Emptyby Lena Luthor Csüt. Dec. 23, 2021 9:41 am

» date night with puddin'
Negyedik törvény - Karakteralkotás Emptyby Joker Szomb. Okt. 23, 2021 9:23 pm

» Gondolkozok... Maria Poppy & Richard E. Wiley
Negyedik törvény - Karakteralkotás Emptyby Maria Poppy Szomb. Okt. 09, 2021 7:08 pm

» Stillwater Camp
Negyedik törvény - Karakteralkotás Emptyby Pamela Isley Csüt. Szept. 16, 2021 7:08 pm

» Archiválás kérése
Negyedik törvény - Karakteralkotás Emptyby Raven Roth Vas. Aug. 22, 2021 7:11 pm
Statisztika
Hatalmi Harcok
Gotham

Slade
Villian
Metropolis

Név
Titulus
Central City

Faye
Hero
Star City

Név
Titulus
Jump City

Ivy
Villian
Atlantis

Név
Titulus
Top posting users this month
Music

Megosztás
 

 Negyedik törvény - Karakteralkotás

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
SzerzőÜzenet
Ares


Ares


Plecsnik :
Negyedik törvény - Karakteralkotás Origin12Negyedik törvény - Karakteralkotás Bushpi10Negyedik törvény - Karakteralkotás Jokypi10Negyedik törvény - Karakteralkotás Dcnofa11Negyedik törvény - Karakteralkotás Olipic10
Join date :
2018. Mar. 30.
Tartózkodási hely :
Everywhere
Hozzászólások száma :
22

Negyedik törvény - Karakteralkotás Empty
TémanyitásTárgy: Negyedik törvény - Karakteralkotás   Negyedik törvény - Karakteralkotás EmptySzomb. Márc. 14, 2020 12:02 pm

Sziasztok!

Minthogy már átnéztük itt közösen a fórumok alapját, miben létét, megjelenési formáit, és azt, hogy mit is lehet csinálni, illetve mihez kell magunkat tartani, eljött a legfontosabb és egyben legnehezebb része is a fórumos kalandunknak.

Igen, a karakteralkotás!

Tehát, amiről ma szó lesz:

  • Általános ismertető a karakter típusokról
  • Regisztráció - név és pb választás
  • Az előtörténet részei: alapadatok, kinézet, jellem és maga a történet.
  • Történet rész típusok
  • Extrák


Az első és legfontosabb dolog ezen a téren, hogy át kell gondolni, milyen karaktert is szeretnénk megalkotni, hiszen a későbbiekben ez határoz majd meg minket a játéktéren. Aki nézegetni fogja a fórumot, azt fogja látni, hogy XY nevű karakter létezik, és hogy ki az avatar képe.

Tehát első körben fontosnak tartom tisztázni, hogy milyen karaktereket is ismerünk? Többféle létezik, a teljesség igénye nélkül szeretném a legfontosabbakat kiemelni. (Nyilván én szerintem a legfontosabbak, de lehet velem vitába szállni Very Happy)

Canon karakter
Mit is jelent ez?:

Keresett karakterek
Mit jelent a keresett?" :

Saját karakter
Mit is jelent ez?:

Szóval, első lépésként amit teszünk, beregisztráljuk a kívánt karaktert, méghozzá azzal a névvel, ahogyan nevezni fogjuk. [Régebbi típusú fórummotoroknál volt hogy elég volt egy felhasználó név, amit senki nem látott de azzal lehetett belépni.] A hungarianforumra és jcinkre már az adott névvel kell regisztrálni, ami lehetőleg két tagú legyen, és sajátos. Vannak esetek amikor az egytagú nevekkel sincsen gond, ez faj és oldal függő. Jelen esetben pl Joker ilyen, vagy az istenségek.

Milyen legyen/ne legyen a név?


Próbáljunk meg az egyedi nevekre törekedni, az interneten rengeteg segítséget találunk. Nevek összesített listáit, név generátorokat, mindent. Lehetőleg ne máshonnan másoljunk nevet, mint Solomon Kane a kalandor, vagy Harry Potter. Ha tetszik a név, kombináljuk a saját szánk íze szerint, én is sokszor teszem ezt. Ha a Solomon tetszik, akkor találjunk mellé egy tetszőleges második nevet. Solomon Hattaway, vagy akármi ami tetszik. Sokféle helyről meríthetünk ihletet a nevekhez, én leggyakrabban könyvekből szoktam, mert meg-meg tetszik egy, de csak a nevet viszem el, nem másolom le a karaktert, ez nagyon fontos. A név, még nem jelent semmit önmagában. A névnek, tartalmat kell adni. Személyre kell szabni. Mint egy darab anyagot. Olyanra formálni amilyen nekünk tetszik.

Alapadatok

Ezt a részt nincs értelme túlságosan elhúzni, mert értelem szerűen ide jönnek olyan dolgok, mint hogy hány éves, esetleg hol született, milyen csoportba tartozik, mi a foglalkozása, van e élő családja vagy valami háziállata. Értelemszerűen rövid adatok, amik tájékoztató jellegűek. Esetleg a családdal való viszonyt szokták kérdezi részletesebben, hogy élnek-e még, milyen a kapcsolat velük.

Kinézet/Megjelenés


Jogos lehet a kérdés, hogy ez miért fontos, amikor ott van az avatar kép amire rá lehet nézni. Igen, igaz de az mégis csak egy kép és nem ad vissza sok mindent, nem teszi személyessé. Itt mindenről lehet írni, és kell is. Milyen magas, mennyire kidolgozott vagy karcsú, esetleg pocakos, kissé sovány, van egy két plusz kiló. A haja mennyire mély árnyalatú, világos barna, sötét, egészen fekete szerű. A szemében mi tükröződik, milyen az arca, mennyire kelt/nem kelt bizalmat. Visel-e ékszereket, piercingeket, tetoválásokat? Milyen színű ruhákat hord, milyen fazonúakat.  Nők esetén sminkel-e, férfiak esetén van-e szakálla, bajusza? Apróságok, de mégis ezek teszik teljessé a karaktert, hogy elképzeljük, mit venne fel, mit nem. Csináltatna-e tetoválást, vagy éppen soha. A képek ezeket nem adják vissza, de pont ettől lesznek sajátosak, egyéniek. Ettől lesz a miénk. Mert mi ruházzuk fel őket.

A külső megjelenést leírását egyébként több féle formában is láttam már. Volt ahol egybe kérik és szabadon ránk bízzák hogy hogyan foglaljuk össze, vannak ahol viszont pontokra vannak szedve amolyan segítségként, hogy testalkata, haja színe, ruházkodása kiegészítői, extrái... Én mondjuk jobb szeretem ha én szedhetem össze, de ehhez kellett azért hogy tudjam, hogy mi tartozik bele ebbe az egységbe és ezek a pontok jó támpontot adtak annak idején nekem is. Végig lehet menni rajtuk, mint egy kis puskán hogy erről már írtunk, jajj erről még nem...

Jellem azaz belső leírás

Ez a rész a legfontosabb, hiszen ez adja meg az egész karakterlap gerincét, ha fogalmazhatok így. Itt kell összefoglalni mindent, amit a karakterről tudni lehet, a jellemét tekintve. Mennyire erős jellem? Megbízható? Mit szeret csinálni? Van hobbija? Hogy viszonyul más emberekhez, mennyire nyitott vagy barátságos, vagy éppen mennyire nem? Össze kell szedni a pozitív és negatív tulajdonságokat is, hiszen az ember nem jó vagy rossz, mindenkiben vannak mindenféle érzések. Nem nevezhető valaki csak jónak vagy rossznak. Ezek a tulajdonságok a karakterek életében is megvannak, és ehhez mérten alakul ki, hogy hogyan fogunk vele írni a játéktéren. Én először mindig ezt a részt alakítom ki, és onnan jön, hogy ehhez találjak egy megfelelő nevet és pb-t, de erről később külön posztban is beszélek majd. Egyenlőre elég az, hogy itt kell meghatározni hogy milyen is ő. Kedves másokkal, számító, és csak érdekkapcsolatai vannak, vagy akad olyan helyzetben amikor elgyengül? Vannak barátai, velük hogy viselkedik, megbízható vajon? Bírja a sértéseket, vagy hamar eldurran az agya, meggondolatlan vagy éppen nagyon is nyugodt, megfontolt? Ide jöhet még minden más szokása is hogy mit csinál ha zavarba jön, vagy milyen hobbyja van, fóbiája esetleg, félelme.

Ezt a részt is fórumja válogatja hogyan oldják meg. Van hogy ezt is egybefüggően kérik, hogy amit mi gondolunk, szabadon megfogalmazva egységes egészben írjuk le, de van ahol vannak pontok, mint hogy jó és rossz tulajdonságok, mit szeret, nem szeret. Mitől fél, mire büszke? Mik a céljai az életben? Mi a legnagyobb titka? Ezek is egyfajta kapaszkodót adhatnak nekünk, hogy miket érdemes átgondolni és ezeken átmenve egészen jól fel lehet építeni. Én magam mondjuk az egységeset szeretem, ahol én rakhatom össze hogy mit szeretnék közölni és mit nem. Hiszen úgy kell írni, hogy eláruljuk milyen is a karakter, de mégse lőjük le az összes poént, mert akkor nem lenne értelme a játékoknak sem. Fontos hogy tisztában legyünk azzal is, hogy a karakter akkor ilyen amikor megalkotjuk, és ehhez tartani is kell magunkat, játék közben is. DE! A karakterek fejlődőképesek, és a játékok során előfordulhat hogy valamiben megváltozik a véleményük, legyőznek egy félelmet, vagy szorongást szednek össze. Olyasmiket kell hát kitalálni, amiktől nem túlságosan is "tökéletes" a karakter, mert azt nem szereti senki, és nem is szívesen játszanak az ilyen "mindenben jobb vagyok" típusú emberekkel. A jellem része a negativitás is, és veszíteni is tudni kell, nem lehetünk önzőek, és legyőzhetetlenek.

Előtörténet vagy szerepjáték példa

A jellemalkotás mellett ez a másik legfontosabb rész, akár csak egy önéletrajzban, hiszen itt derül ki, hogy mi minden történt a karakterrel eddigi életében. Életének leélt éveiben mi történt vele, mi formálta a mostani jellemű emberré. Itt aztán tényleg mindent lehet. A gyerekkorától kezdve, hogy hogyan szerepelt az iskolában, szerette a családját, jól bántak vele, vagy éppen rosszul. Van-e testvére, milyen a kapcsolatuk? Miként alakult az élete, érte-e valami trauma, tragédia. A szülei élnek-e még, van -e valami hötét titka, amiről nem akarja hogy tudjanak. Igazából ez az a rész, ami könnyedén össze áll, ha már egyszer a jellemet alaposan sikerült körbejárni, mert az alapján ez adja magát. Törekedni kell a kidolgozottságra, finom, mechanikus részletekre, hogy élvezhető legyen és az olvasó vagy éppen játszótárs megismerhesse a karaktert, akivel játszani fog. Minél árnyaltabban, és részletesebben szokták ezt a részt kérni, hiszen mások nem tudják mi kering a fejünkben, és ezt kell átadni.

Az előtörténetet sokféle stílusban lehet kifejteni, és még több féle képen összerakni. Lehet egységes egészként, miszerint a gyermekkoral kezdjük és az iskolákon át folytatjuk, a felnőttkorig. Ez a klasszikus, de sok helyen szabados előtörténetet is elfogadnak, ami lehet egy, a karakterre jellemző szerepjáték példa, élethelyzet, vagy napló bejegyzés is. Igazából a formátumban csak a képzelet szabhat gátat, ahogyan a hosszban is. Az adminok többsége szeret olvasni, és erre biztatja is a játékosokat hogy minél részletesebb történetet rakjanak össze. A hossza az oldal adminjaitól függ, de általánosságban háromszáz és ötszáz szó közé szokták rakni a rátát.  Hosszabbat nem érdemes, mert az már esélyes hogy csak felesleges szöveg, és időhúzás.

Extrák

Itt nem kell nagy dolgokra gondolni, ide általában azt szokták kérdezni hogy mi a user neve, esetleg van-e már karaktere az oldalon, vagy hány év játéktapasztalat áll mögötte. Ugyanakkor exrába lehet tenni zenét ami ihlette, egy képet ami illik a karakterhez vagy a helyzethez.

Mára ennyi lettem volna, köszönöm a figyelmet!
Vissza az elejére Go down
 
Negyedik törvény - Karakteralkotás
Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 1 oldal
 Similar topics
-
» Második törvény - A Fórum
» Első törvény - Mi az az frpg?
» Harmadik törvény - A szabályok és netikett

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
DC Universe FRPG :: OOC :: Ares Törvénykönyve-
Ugrás: